Forever and Always - Del 33

Matchen var redan i full gång eftersom att den började när jag och Justin träffades vad bron. Jag smsade Maryam ''Vi är här nu, sitter vid hörnflaggan;)<3''. Jag såg hur 2 tjejer började gå mot oss.
________________________________________________________________________________________________________________
På kläderna och gångstilen kände jag redan igen att det var Maryam och Frida. Dom kom närmare och närmare och snart var dom bara 3 meter ifrån.
- MARYAAAAAM! Skrek jag, men inte för högt och sprang fram och kramade henne hårt.
- IDAAAA! Skrek Maryam med.
- Åh, känns som det var länge sen men det var ju i Torsdags på träningen... Sa jag och släppte Maryam.
- Ja det var längesen då ju. Sa Maryam och såg ut som en O-min ( :O ).
- Hallå Fridayyy. Sa jag och kramade om Frida.
- Hej Todayyy. Sa Frida och vi släppte varandra.
Friday och Today, smeknamn som jag och Frida fick när hon började kallas för Friday så blev jag Today för vi är mycket och jaah. Jag märkte nu hur Maryam blev som en ännu större O-min när hon såg Justin.
- Hej Justin, Trevligt att träffas igen. Sa Frida vänligt och båda tvekade lite men gav varandra en lätt kram.
- Ida, det är ju Justin Bieber. Sa Maryam.
- Haha, det vet jag väl..
- okej, ehm.. öhh, Hej mitt namn är Maryam. Sa Maryam och gick fram till Justin och tog i hand med honom.
Vad trevlig hon var, annars brukar hon alltid reta Fatbardha genom att skrika '' JUSTIN BÄVER!!''. Men det är nog bara för att retas lite tror jag. Jag gick mot dom tre som nu stod helt tysta. Jag började småprata med Maryam och Frida om allt möjligt t.ex. om dom visste att det var lika många som förra året som skulle på den årliga tipspromenaden och självklart var det de. Justin fattade ju dock inget men han underhöll sig själv genom att kolla på fotbollen och smsa lite, jag tror att det är Selena han smsar med. På något sätt så känner jag känslan ''avundsjuk'' inom mig, men det är något som jag inte kan förklara varför. Domaren blåste i visselpipan och första halvleken var slut.
- Vi ska nog gå tillbaka nu, ses någon dag Ida. Sa Maryam.
- Klart vi gör och jag måste nog underhålla den här mannen som du inte gillar. Sa jag blinkade och pekade på Justin som stod förvirrad och fattade ingenting. Både Maryam och Frida började skratta.
- Haha, men tjejkväll snart? Du fyller ju snart år. Frågade Frida.
- KLART! Sa jag glatt.
Dom gick iväg och jag kollade på dom två ringarna som de två lagen hade bildat på planen. Jag såg i ögonvrån hur Justin sneglade på mig.
- Vad sa ni om mig? Sa han med en blick som om han var 5 år och någon hade gjort något dumt mot honom.
- Jag sa bara att jag måste underhålla den mannen som du inte gillar till Maryam, för är inget fan av dig om man säger så direkt. haha.
- Aha, men hon verkade snäll.
- Ja, det är hon! världens gladaste tjej, har aldrig sett en ledsen min på henne.
Han småskrattade lite.
45 minuter senare
Dommaren blåste än en gång och nu var matchen slut. Falkenbergs FF vann med 2-1. Jag och Justin hade småpratat lite och det var inget pinsamt alls, det kändes bara så naturligt. Vi skyndade oss att gå innan alla i lagen såg vem Justin var. Medans vi gick kom jag på att mamma hade sagt till mig att jag måste vara hemma till maten..
- Vill du äta hos mig? Frågade jag Justin.
- Ehm, visst.
Jag tog snabbt upp mobilen när vi hade kommit utanför IP och slog in hemnumret. Samtalet gick snabbt och Det var bara jag, Mamma, Elin och Justin då som skulle äta för Tobbe var på match och Mikael var hos sin tjej. Skönt, annars kanske det skuller vart lite pinsamt om alla var hemma första gången Justin kom hem till mig.. Vi var nu inne i skogen och eftersom att det var mitt på dagen var det ljust.
- Vad ska vi göra efter vi har ätit då? Frågade Justin.
- Jag vet inte.. Sa jag och sparkade i en snödruva som låg intill gångvägen. - eller jo jag vet.
- Vadå?
- Vi kan leka i snön.
Jag såg hur Justin tvekade lite.
- C'MON, det blir kul! Sa jag för att övertala honom.
- Ja visst kommer det bli det men jag kan inte springa i snön sån här. Sa han och sträckte ut armarna och kollade ner på hans kläder.
- nej det är klart.. Men jag har bröder, dom har säkert något gammalt du kan ha.
Justin kollade på mig med en blängande blick.
- Eller något nytt? Sa jag och kollade med en blick på honom som ''är du nöjd nu?''
- Haha, ja det blir bra. Sa han och blinkade mot mig.
När vi sneddade in på min gata så kände jag hur magen kurrade. Vi gick upp på den lilla gången som ledde till det lilla radhuset som jag bodde i. Jag kollade på den lilla trägården och studsmattan som nu var full med snö. Vi gick in genom den gnislande dörren och började ta av oss våra jackor då mamma stack fram sitt huvud genom öppningen till köket.
- Hej! maten är snart klar.
- mhm.. Svarade jag bara.
Vi gick in genom hallen och jag kollade mig snabbt i speglen, drog håret bakom örat och sen visade jag Justin att vi skulle gå upp för trappan. När vi hade gått halvvägs så vände jag mig om och satte fingret för munnen och viskade tyst ''shh''. När vi hade kommit upp för hela trappan stannade jag Justin med min hand på hans bröst. Lutade mitt huvud snett mot hans höra.
- Min syrra gillar dig väldigt mycket och hon vet inte att du är här, så vi överraskar henne okej? Viskade jag lätt i hans öra.
Han rös lite snabbt, det kände jag eftersom att jag fortfarande hade min hand kvar. Han nickade bara som ett okej och vi gick först förbi min dörr och sen kom vi till dörren in till min systers rum. Försiktigt öppnade jag dörren och vinkade åt Justin att stanna.
- Hej Elin! sa jag och kollade runt efter henne i hennes rum
- Hej. Sa hon och hennes huvud kom fram under hennes halvhöga säng.
- vet du vad?
- nej..
- Jag har överraskning.
- Va, vadå? Sa hon och blev helt plötsligt mycket gladare och spänd.
- Kom. Sa jag och vinkade till Justin att han skulle komma.
Han gick till mig och ställde sig jämte och Elin sken upp som en sol.
- Hello cutie. Sa Justin.
- Hej Justin Bieber. Sa hon med ett sånt gulligt uttal som bara ''småbarn'' kan göra.
Dom kunde ju inte prata med varandra eftersom att Elin är såpass liten så hon kan ju inte engelska. Jag fick översätta lite och Elin fick signerade några grejer. Justin var jätte gullig mot henne och han satt med henne när hon ritade i en målarbok. Elin gav honom några pennor och på något sätt förstod dom varandra. Själv satt jag i mammas säng som var i samma rum och log bara utav att kolla på dom.
- Maten är klar nu. Skrek mamma uppför trappan.
Justin och Elin la ifrån sig pennorna och boken och vi sprang ner och satte oss vid bordet.
________________________________________________________________________________________________________________
Förlåt för kort del men det var något tekniskt fel i hela mitt kvarter så har inte haft internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0