Forever and Always - Del 36

Men vad var det som hände innan vid elskåpet? Jag blev helt tagen av henne, jag bara kollade in i hennes underbara ögon. Hon gör mig så glad.
____________________________________________________________________________________________________________



Ida's Perspektiv
- Vi ses imorgon sötnos! Sa Pontus.
- Ja, äntligen. Hej då! Sa jag och la sen på.
Jag vände mig om och såg att Justin kollade på mig. Jag gick fram till honom och vi bestämde oss för att gå hem till mig. När vi var halvvägs hem tog Justin upp lite snö och formade det till en boll. Jag kollade lite snett på honom och innan jag hann blinkade hade jag ansiktet fullt med snö som Justin hade tryckt mot mitt ansikte.
- Oh no you didn't! Sa jag kaxigt mot han.
- Ohyeees I did! Sa Justin och skrattade.
Jag tog upp snö och kastade rakt på hans ansikte och sen började kriget, snöbollskriget. Fram och tillbaka sprang vi på gatan och kastade snö på varandra. Jag tryckte upp snö i Justin's ansikte och när han drog bort det, tog jag upp lite snö när han inte såg.
- Oh, jag fick i munnen. Sa Justin och spottade ut snö.
Handen som var full med snö tog jag bakom ryggen och gick mot Justin.
- Förlåt. Sa jag med medlidande i rösten och drog ut ena armen som att jag skulle krama han.
Han sträckte ut sina armar och jag gick fram till han och kramade om han med ena armen. Sen tog jag handen som jag hade snön i under hans jacka och tryckte mot hans nakna hy. Justin började skrika och drog sig ut ur mitt grepp som var lätt för han med min svaghet. Sen tog han upp snö och jag började springa. Han kom snabbt ikapp  mig och tog tag i min arm, jag försökte streta emot men det gick inte. Han tog sin hand med snön och drog in den vid nacken och drog handen upp och ner på ryggen. Jag försökte ta bort hans hand med min hand men då tog han tag i min hand med den andra handen och höll ett hårt grepp om den. Jag visste att jag inte kunde göra någonting för att han var för stark, ändå försökte jag ta mig ur greppet. Jag kände hur snön smälte på min rygg och den rann längst med ryggraden. Det var så kallt, snabbt rös jag till. Jag lutade mitt huvud på Justin's axel.
- Du vinner.. Okej? Viskade jag.
- Okej. Sa Justin stolt och släppte mig.
Precis när Justin släppte mig kände jag hur de kalla vattnet som innan var snö rann ner till trosorna.
- ÅÅÅÅÅÅH. Skrek jag lite lätt och hoppade runt.
Justin började gapflabba och jag insåg nu att jag måste se hur rolig ut som helst så jag slutade hoppa och borstade lite på min jacka och hostade till lite trots att det fortfarande var helt blött om trosorna. Sen började jag bara gå. Justin kom tät efter.
- Så hoppade Selena en gång med, när vi hade vattenkrig och hon fick en hel hink över sig. Skrattade Justin och jag tror han såg det framför sig.
Selena och Selena, hela tiden. Jag börjar faktiskt bli lite trött på henne! Det känns som att varje gång han snackar om henne fake ler jag bara. Men denna gången orkar jag inte bara.
- Okej. Sa jag nonchalant.
- Asså hela crewet var det som hade vattenkrig. Sa Justin precis som att det skulle göra saken bättre.
- mhm.
Vi gick nerför backen precis vid mig och sen svängde vi in på min gata. Medans vi gick upp för den lilla backen till mitt hus tog jag upp mobilen för att kolla hur mycket klockan var. Shit är den redan 6?? Jag öppnade dörren och vi tog av alla våra tjocka kläder och hängde upp dom. Sen gick vi in i köket.
- Vill du ha varm choklad och macka? Frågade jag Justin.
- Javisst.
Jag tog fram en kastrull och hällde i mjölk och sen smörade jag några mackor. När mjölken var tillräckligt varm tog jag några skedar med oboy pulver och rörde om, tog fram 2 vita koppar och hällde i chokladen. Undra ifall vi har mini marshmallow. Jag öppnade en kökslucka och kollade, där låg ett paket. Jag tog ut det och la några marshmallows i koppan och sen tog jag lite oboy pulver över också. Jag tog fram en bricka och ställde allting på den sen gick vi upp till mitt rum. Jag ställde brickan på ett litet bord som jag hade som nattduks bord. Jag satte min ner i sängen och Justin kollade runt lite i rummet. Han hittade snabbt gitarren.
- Kan du spela gitarr? Frågade han.
- Ja, annars skulle jag la inte ha en? Blinkade jag mot han och log lite.
- Nej det är klart, spela nått för mig. Sa han och tog gitarren och satte sig jämte mig.
Han räckte mig gitarren och jag började spela på Taylor Swift - Teardrops on my guitar.

(lyssna samtidigt)
Jag började spela och tänkte på texten, men jag sjöng den inte eftersom att det skulle låta som en hes tupp. Jag började tänka på att Justin alltid nämner Selena, hela tiden känns det som. Och när jag tänker på det så gör det ont i mitt hjärta, någonting är fel. Jag behöver snacka med Frida eller Amanda, någon i alla fall. Men det kan inte vara känslor, eller? Varför blir jag så avundsjuk när han nämner Selena och varför blir jag varm när jag är i hans närhet. Jag har ju Pontus.. Jag fällde en tår som sakta rann nerför min kind, jag kollade ner på gitarren och håret föll för mitt ansikte. Tåren föll ner på gitarren. Jag avslutade låten och drog fingrarna över strängarna en sista gång och andades in djupt ''I fake a smile so he won't see''. Justin tog mitt hår och drog det bakom mitt öra.
- Varför gråter du för? Frågade han lugnt.
- Vet du inte vilken låt det var?
- Nej..
- ähh det var inget då. Sa jag och ställde tillbaka gitarren. - Ska vi äta nu? Frågade jag glatt.
Han nickade och vi började äta mackorna.
____________________________________________________________________________________________________________
Börjar Ida gråta, är hon osäker på sina känslor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0