Forever and Always - Del 35

Justin bara stod och kollade på mig och log sen hoppade även han upp och började hoppa. Vi bara hoppade runt och skrattade, måste sett hur fånigt ut som helst..
____________________________________________________________________________________________________________
Jag trillade än en gång men denna gången låg jag kvar, det var så gött att bara ligga. Tack vare alla tjocka kläder fick jag inte in någon snö. Justin la sig jämte mig. För att vara en dag i mars som det var snö på så var den ändå fin. Solen lös och man kände lite hur solen brände på hyn.
- Ska vi gå vidare? För jag antar att det inte är här vi ska vara hela tiden. Sa Justin och jag vände mig mot han och han blinkade mot mig.
- Haha, ja det ska vi väl göra.
Vi hoppade ner för studsmattan och gick ut på vägen - än en gång. Vi gick en bit tills vi kom till en skola som jag gick på när jag var mindre. Det var en 0-5 skola. Vi gick vid cykelvägen som var brevid skolan och på andra sidan var det massa hus. Vi kom till en fotbollsplan som var täckt av snö.
- Ska vi göra en snögubbe?
- Haha, okej. Sa Justin och log.
Justin började rulla på en boll och jag en annan. Runt och runt gick vi tills Justin's var jättestor. Då kom han och hjälpte mig och vi lyfte upp min mindre boll på Justin's. Justin gjorde huvudet medans jag drog mina händer över halv snögubben så att den skulle vara slät. Justin kom snabbt med den lilla snöbollen som skulle likna ett huvud. Han satte det på kroppen. Jag gjorde knappar åt snögubben och Justin gjorde ögon och en näsa. Jag tog mitt finger och började göra munnen när jag var i mitten möttes den av Justin's finger, vi kollade på varandra och log.
- Haha, jag vet vad vi gör!!!! Sa jag och fick en lysande idé.
Jag berättade för Justin och vi började rulla en JÄTTESTOR snöboll. När den var så stor att den var så lång att det var vid våra navlar så rulla vi den över cykelvägen.
- Här bor hon, Linnea.. Hon är verkligen på dom som är svaga. Sa jag och kollade mot hennes hus.
- Haha, kom igen då vad väntar vi på?
- Jag vet inte. Sa jag och skrattade.
Vi rullade snöbollen mot hennes dörr. När vi var framme rullade vi upp den på det 10 cm höga trappan. Svårt var det men tills lut gick det så tryckte vi den så att den var så nära dörren som möjligt.
- Är du beredd? Frågade jag Justin och kollade spännande på honom.
- Klart!
Jag knackade på och vi sprang och ställde oss bakom hennes häck som var precis vi cykelgången. Vi sträckte fram våra huvuden och kollade mot dörren, men ingen kom..
- Vänta lite. Sa jag och sprang mot dörren.
Jag knackade en gång och sen plingade jag två gånger. Då hörde jag genom dörren hur någon gick segt nerför trappan jag sprang mot Justin som fortfarande stod bakom häcken.
- Kom fort! Jag hörde henne! Små skrek jag och drog Justin i armen.
Justin bara hängde på och vi sprang över cykelvägen, jag hörde hur dörren öppnades, eller hur hon försökte öppna den. Jag och Justin sprang och ställde oss bakom ett elskåp. Jag tog mina händer på vägkanten och kollade fram med huvudet, jag såg hur hon försökte öppna dörren men snöbollen var fortfarande hel och stod i vägen. Man hörde hur hon svärde men dock inte vad hela meningen var. Jag kände hur Justin hade sitt huvud över mitt och också kollade. Snöbollen gick nu sönder och Justin drog i mig så att hon inte skulle se mig när hon kom ut ur huset. Han tryckte mina armar mot stenväggen och jag kollade rakt in i hans ögon. Allt bara försvann runt om kring oss och jag kollade bara in i hans ögon. Även fast han inte hade ett leende på läpparna så log han med ögonen. Mitt hjärta dunkade fortare och jag blundade.
- VAD FAN?!?! Hörde jag hur Linnea skrek och snabbt kollade jag upp igen.
Allt kom tillbaka igen och jag vet inte varför jag nyss blundade sådär och jag vet inte vad Justin gjorde heller men just nu stod han helt stelt och log ett litet leende. Vad hände nyss?? Det hade jag inte tid till att tänka på just nu. Jag gick och kollade vad Linnea gjorde, försiktigt kollade jag, hon bara stod där och kollade runt.
- KOM FRAM ERA JÄVLAR!! skrek hon och jag trodde att jag skulle pissa på mig för att det var så jävla kul, även fast att jag kissade innan vi stack ut.
Jag vände mig och kollade på Justin och han hade sitt finger i munnen för att inte knäcka sig. Jag hörde nu hur Linnea stängde dörren, hon gav väl upp. Justin och jag bara slängde oss i snön och skrattade hur mycket som helst.
- Tänk att öppna dörren eller inte kunna öppna dörren bara för att det är en fet snöboll i vägen. HAHAH. Sa jag mellan skratten.
- Haha, ja och vad arg hon blev!
- Ja, man bara, chilla lite vadfan.
Vi reste oss upp och gick lite. Jag såg en gräsplätt som var full med snö. Vi gick dit och la oss i snön, jag började göra en snöängel och snart gjorde Justin det med. Jag rörde armarna och benen som en sprattel gubbe. Jag slutade och kollade på Justin, han kollade på mig och när han började le, log jag med. Plötsligt kände jag hur det vibrerade i min ficka. Jag tog upp min mobil och det var Pontus, JAA! Snabbt reste jag mig upp och svarade.
- HEJ PONTUS!!! Sa jag glatt med ett stort leende på läpparna.
Justin's Perspektiv
Vi låg i snön och gjorde snöänglar och log mot varandra. Hon reste sig upp och svarade glatt ''Hej Pontus!'', undra vem han var. Jag kände mig lite avundsjuk men varför vet jag inte, jag vet ju inte ens vad det är mellan dom. MEn vad var det som hände innan vid elskåpet? Jag blev helt tagen av henne, jag bara kollade in i hennes underbara ögon. Hon gör mig så glad.
____________________________________________________________________________________________________________
Vad händer mellan dom?
dom två senaste var nog inte så interesanta men nu börjar det hända något mellan dom;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0