Forever and Always - Del 34

Elin gav honom några pennor och på något sätt förstod dom varandra. Själv satt jag i mammas säng som var i samma rum och log bara utav att kolla på dom.
- Maten är klar nu. Skrek mamma uppför trappan.
Justin och Elin la ifrån sig pennorna och boken och vi sprang ner och satte oss vid bordet.
__________________________________________________________________________________________________________
Mamma hade lagat spagetti och köttfärs sås, mums. Det är mammas specialitet. Mamma räckte Justin grejerna så att han kunde ta. Efter tog mamma till Elin, sen tog jag och sist tog mamma vi högg in och det var lika gott som vanligt.
- Jag får ketchupen då mamma. Sa jag.
- Visst. Sa mamma och sträckte den röda felix tomatketchup flaskan.
Jag tog emot den och öppnade och tryckte ut ketchupen.
- Du mamma, vi ska ut sen.
- Och göra vadå?
- Vara i snön. Ha kul.
- Okej. Elin åker till Pär sen (hennes pappa)
- Okej..
Vi fortsatte äta och Justin tog en till portion eftersom att hans första var lite väl liten. Han ville väl prova den först, hade jag med gjort om jag ar han. Man kan aldrig lita på en kvinna som mamma, haha.
- Så turnerar du någonting nu? Frågade mamma Justin.
- Ehm nej inte just nu, har haft ''lov'' eller vad man ska kalla det. Men ska åka till England på Fredag, precis när jag kommit hem härifrån.
- Jaha okej, ja det är inte lätt att vara känd. Sa mamma och småskrattade lite.
Jag är inte säker men jag tror Justin fake skrattade, gjorde han det så var han faktiskt duktig på det. Mamma är inte lika bra på att laga mat som att dra skämt. Dock tycker hon själv att hon är väldigt duktig på båda, vilket kan vara ganska irriterande ibland..
- Är du klar? Sa jag och kollade på Justin tomma tallrik.
- Japp. Sa han sen vände han sig mot mamma. - Tack för maten, det var jätte gott! Sa Justin glatt.
- Det är lugnt, tack så mycket!
- Tack för maten mamma. Sa jag slött.
Vi tog våra tallrikar och satte dom på diskbänken, Sen gick jag och rotade i vårat förråd där vi hade massvis med saker. Golvet var täckt med en stor hög av kläder. Jag började att kolla efter grejer på hängaren men där fanns inget så jag bestämde mig för att kolla i högen som nästan kändes omöjligt att jag skulle hitta något där. Jag började dra jackor, väskor och massvis av saker åt olika håll för att hitta termobyxorna, men mitt hopp var fortfarande inte högt.
- Åhhh, detta är ju omöjligt. Sa jag och suckade.
- Never say never. Sa Justin och log mot mig.
Ähh, jag kan lika gärna lika gärna gå in i det lilla rummet som var på 3x3 meter. Jag såg ingen yta som inte hade något på sig så jag hoppade i som mer liknade ett dyk. När jag kom in i klädmassan hörde jag hur Justin skrattade utanför. Pga kläderna kunde jag tyvärr inte se och tack vare kläder kunde han inte se mig vilket var tur. Mina armar åkte fram och tillbaka och jag tyckte jag såg mina vita termobyxor. Jag grävde lite och visst var det dom, jag kastade ut dom ur mini rummet och började tänka på hur kul det måste ha sätt ut när dom kom utfarnades. Tobbes termobyxor är där ute så det behöver jag inte leta efter. Nu är det bara min rosa skidjacka som jag måste hitta. Jag kollade runt och längst in tyckte jag att jag såg något rosa. Jag tog min hand och sträckte på den och drog i det rosa. YES, nu har jag allt. Jag krypte ut på bara mina fyra med jackan i handen och när jag väl kom ut ur rummet började Justin gapflabba. Jag reste mig upp och slängde ner jackan på glovet och borstade lite på min kläder. Sen gick jag till speglen.
- OJ! Sa jag medans jag kollade på mitt hår som stod åt alla håll och kanter.
- Så kan man också säga. Skrattade Justin.
Vad pinsamt. Direkt gick jag in på toaletten och drog borsten genom det trassliga håret och snart var det som vanligt igen. Jag gick ut till Justin och tog fram Tobbes gåra termobyxor och hans gul gråa skidjacka som han har och gav Justin det.
- Jag måste bara gå på toa först, känns smartas så.. Sa jag och kollade på Justin.
- Jag ska nog också gå.
- Du kan gå här. Sa jag och öppnade toa dörren som var precis bakom mig.
Justin gick in där och jag gick upp på toan, när jag var klar sprang jag ner och Justin tog då upp termobyxorna som låg på golvet och satte på sig dom. Jag gjorde detsamma och efter en stund var vi klara med full mondering. Vi gick ut och när vi hade kommit ut på gatan kollade jag snabbt mot trägården.
- åhh, jag vet en sak vi måste göra först bara.. Sa jag och kände hur lampan lyste ovanför mitt huvud som jag fått en idé.
- Vadå? Sa Justin frågandes.
- Kom. Sa jag och drog Justin i armen.
Vi vände och gick in på trägården igen och så hoppade jag upp på studsmattan. Jag började hoppa och det så otroligt kul för under snön så hade det bildats ett islager så jag geld och ramlade hit och dit. Justin bara stod och kollade på mig och log sen hoppade även han upp och började hoppa. Vi bara hoppade runt och skrattade, måste sett hur fånigt ut som helst..
__________________________________________________________________________________________________________
Förlåt för kort del, men måste sova.
Vad tror ni kommer hända nu när dom är SJÄLVA och leker i snön ? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0