Forever and Always - Del 32

Jag la mig på kudden och började tänka på vad Justin sa ''det är något speciellt med dig som jag inte har ord för'' vad menade han egentligen.. Medans jag låg och funderade på det så kände jag sakta hur ögonlocken stängdes och jag somnade.
____________________________________________________________________________________________________________
(förlåt för tråkig bild med, men hinner verkligen inte..)
- Ida! hör du inte hur ditt alarm låter? Sa mamma lite halvt arg och kom rusandes in på rummet.
- Va? Sa jag helt förvirrade och lyfte lite på huvudet.
Jag tog upp mobilen och stängde av alarmet. Drog handen över munnen och tog bort lite saliv som jag hade dräglat under natten.
- Haha, drägel apa! Den är halv 9, du ska nog gå upp.
- Halv 9? Sa jag stressat och reste mig snabbt upp.
- Ja, jag har försökt att väcka dig! Sa mamma när jag rusade förbi henne in på toaletten.
Jag bokstavlig talat hoppade in i duschen och jag tror jag satte rekord på att duscha för att vara mig, 10 minuter. När jag kom ut försökte jag torka håret så mycket som det gick för tillfället och sen drog jag handduken runt min bara kropp och gick in på mitt rum. Jag satte på mig trosor, BH och sockor och började springa fram och tillbaka mellan gaderoben och byrån för att kolla vad jag skulle ha på mig. Kläder slängdes hit och dit. Tillslut blev det ett par svarta jeans och en tröja som jag köpte i London. Jag sprang ner för trappan och rotade i kylskåpet. Hoppad ci har nått som går snabbt. Jag böjde lite på knäna för att kolla om det fanns något där. YES! en risifrutti.  Jag tog den och i all hast kom mamma in.
- Slappna av lite! Sa hon medans jag tog en sked.
- jaja..
- Maten är klar halv 12.
- Ja jag är hemma då! Sa jag och satte mig vid bordet.
- Bra!
Jag började nu trycka i mig risifruttin, jag kollade på klockan 10 över 8, hmm. Det tog inte lång tid innan jag var klar då sprang jag upp borstade tänderna sen gick jag ner igen. Medans jag gick i trappan blev jag lite förbannad dessa jävla trappor. Jag tar nog på mig min tjocka jacka, det kommer nog bli ganska kallt att stå där.. Jag tog på mig min svarta vinterjacka och mina bruna uggs.
- Hej dåååå!
- glöm inte klockan halv 12, hej då. Hörde jag mamma säga innan jag smällde igen dörren.
Jag började gå i riktigt snabb takt för att hinna komma i tid, hade vart lite pinsamt att komma sent när jag skulle träffa Justin. Efter 10 minuter var jag framme och jag såg Justin komma på bron. Jag andades ut utav lättnad att Justin inte hade kommit än. När han såg mig log han och och jag log tillbaka. Några sekunder senare står han jämte mig.
- Hejsaaaan! Sa jag och gav han en kram.
- Tja.
Vi släppte varandra och började gå. När vi gick märkte jag hur Justin kollade ner på mina skor då och då. Efter tag stod jag inte ut längre.
- Varför kollar du på mina skor hela tiden?
- Va? Nej inget..
-  Jo något är det för du kollar på dom hela tiden.
- Naee. Det gör jag väl inte?
- Jo det gör du Justin.
- Asså jag tycker inte uggs är så snyggt.
- Haha okej, var det så svårt att säga?
- Nej, det var det väl inte. Men kändes kanske lite taskigt.
- Haha nej, man ska säga vad man tycker. Jag kan inte tycker att alla dina kläder är snygga.. Fast än så länge vad jag har sätt så har det var snyggt, men vad jag menar är att man kan inte tycka allt är snyggt. right?
- Ja du har rätt.
Vi fortsatte gå och jag kände snart hur min mobil vibrerade. Jag tog upp mobilen ur den stora jackfickan. ''Ska du kolla på matchen?:)<3'' Det var från Maryam. ''Ja det ska jag, ska du? Fast den har la redan börjat?;)<3'' Jag tror inte jag hann blinka innan den vibrarade igen ''Ja och ja, haha :P<3'' ''men då ses vi där då, har mig med en kompis som du inte gillar så mycket har jag för mig ;p<3'' Vi svängde till höger och nu såg jag IP. Det vibrerade igen ''Du har väl ingen kompis jag inte gillar?;o <3'' Maryam var verkligen världens gulligaste och gladaste personen jag känner. Hon skrattar åt allt du säger. Ingen hatar henne, inte vad jag vet iallafall. Jag bestämde mig för att inte svara eftersom att vi var precis utanför. Vi öppnade dörren till IP som liknade mer en grind än en dörr. Jag kollade upp mot planerna och såg att dom spelade på konstgräset. Vi började gå uppåt mot planerna.
- Vilka är det som spelar förresten? Frågade Justin.
- Ehm, det är det laget jag spelar i, fast killar då.. hehe.
- Okej, är det många tjejer som kollar?
- Asså det är olika. 2 av mina kompisar är här iallafall.
- Okej.
Vi bvar nu framme vid planen och vi gick och ställde oss på en långsida vid hörnflaggan. Det var inte så mycket folk på matchen faktiskt så det skulle nog inte bli något problem med Justin. Matchen var redan i full gång eftersom att den började när jag och Justin träffades vad bron. Jag smsade Maryam ''Vi är här nu, sitter vid hörnflaggan;)<3''. Jag såg hur 2 tjejer började gå mot oss.
____________________________________________________________________________________________________________
Förlåt för tråkig och meningslös del men måste dra och träna nu annars hade jag fortsatt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0