Forever and Always - Del 9

medans Mia duschade så satte jag mig vid datan snabbt och twittrade ''shopping 2day, then harrods! YEA'' sen la jag fram vad jag skulle ha på mig på sängen sen gick även jag och duschade, se torkade jag håret snabbt.

__________________________________________________________________________________________________________


Sen satte jag på mig ett par svarta tighta jeans, svart topp som gick precis över naveln och en grön genomskinlig skjorta över och mina svarta killklack. Läcker outfit tänkte jag för mig själv. Sen tog jag min svarta handväska och la plånbok, kamera och lite andra småsaker i som man behöver när man ska shoppa. Håret rufsade jag till lite bara så att det låg på mina axlar naturligt. Sen drog jag på lite mascara också.

 

- är du klar? Frågade Mia

- ehm ja, ska bara kolla så att kameran är laddad. Sa jag

- och du?

- Ja?

- det blåser VÄLDIGT mycket så ta på dig en jacka

- okej.

 

Jag kollade så att kameran var laddad, det var den sen slängde jag på mig min svarta skinnjacka och sen så började vi gå i lite affärer men jag hittade inget, sen kom jag till en affär där jag hittade ett par snygga jeans så jag bestämde mig för att köpa dom, jag ställde mig i kön och den var ganska lång.

 

- åhh, orka kö... sa jag

- haha jadu, jag går över till nästa affär kom dit sen. Sa min moster.

 

Jag hann inte säga nått innan hon gick, schyst moster som bara lämnade mig ensam. Jag stod i kö i säkert 10 minuter tills jag kom fram, dom 10 minuterna känns det som att jag inte tänkte på annat än Pontus. hur kunde han göra så! men jag betalade och fick ett pund tillbaka, när jag skulle lägga ner sedlen i plånboken märkte jag att kameran stod på sen jag hade kollat om den var laddad så jag började gå med sedlen och plånboken i handen och skulle stänga av kameran som låg i väskan. Gick inte så bra men jag kom ut ur affären, stängde av kameran och skulle precis lägga ner sedlen i plånboken men tappar den ur handen. Den blåser in mellan de två affärerna och jag går dit för att ta den. Jag ser att den blåser längre in och det är ganska mörkt där, jag följer sedlen med ögonen och går efter 5 meter så kommer det en gränd och sedlen ligger där mot väggen. Jag går ditåt och böjer mig framåt för att ta upp sedlen då hör jag steg bakom mig, jag tar upp sedlen och vänder mig om, personen lutar sig mot väggen och andas snabbt, det var mörkt så jag såg ingeting. Jag gick fram till den och den kollar på mig. Det kommer in lite solljus som lyser lite svagt på dens ansikte uppifrån.

 

- oh shit, you're Jus.. sa jag.

 

Men mer hann jag inte för då hörde jag massa tjejer som skriker och springer utanför och han tar handen mot min mun och trycker mig lätt mot den andra väggen.

 

- shh. Sa han tyst.

 

Han kollade in i mina ögon och jag tänkte på allt mellan himmel och jord på 10 sekunder. Sen hörde jag hur tjejerna försvann. Han fortsatte att hålla handen för munnen och bara kollade in i mina ögon och bet sig i läppen. Jag skulle försöka prata men det kom bara lite svagt ljud.

 

- oh sorry, what did you say? Sa Justin och släppte handen från min mun.

- I was gonna say ''can you let med go'' but you did. Sa jag och log.

- haha yes, thanks for being quiet

- well, did I've any choose?

- No haha, what's your name? Sa han och halvlog.

- Ida, and yup I know you're Justin... can I take a photo of us? sa jag blygt och kollade ner mot marken.

- Sure. sa han och log stort mot mig.

 

Han ställde sig jämte mig och tog sin arm över min axel. Jag la snabbt sedlen i jackfickan och tog upp min systemkamera, log och knäppde ett kort. han kollade snabbt på sin klocka som satt på hans arm. Då kom jag snabbt och tänka på min moster.

 

- well gotta go! Sa jag

- Bu... sa Justin.

- Bye Justin!

 

Jag log bara mot han och sen gick jag in i affären där min moster sa att hon skulle vara.

 

- vart har du vart? Sa hon oroligt

- du kommer inte tro vad jag var med om! Sa jag

- vadå?

- Jag träffade nyss Justin Bieber.

- Nej du skojjar?

- Nej kolla. Sa jag och tog upp kamerna och visade kortet sen pekade ut och där gick han på andra sidan gatan.

- Ojdå..

- ja och han var såååå mycket snyggare i verkligheten än på bilderna i tidningarna... men hur mycket är klockan? Börjar bli lite hungrig...

- den är kvart i 12, men vi kan äta vid halv 1?

- okej.

 

Jag hade fortfarande sedlen i jackan så jag bestämde mig för att lägga den i lådan som jag sparar grejer i som påminner mig om bra dagar, detta var ju en väldigt bra dag och det vara ju bara en pund... så jag la den i ett fack i plånboken och sen fortsatte vi våran shopping, tänk att jag nyss hade träffat Justin Bieber. Jag som inte ens visste att han var i London!

 

- Den är 20 över 12 nu. Sa min moster.

- Men då äter vi nu då? Frågade jag.

- Okej men då letar vi efter ett ställe som vi kan äta på.

- Okej.

 

Vi gick runt och sen hittade vi en resturang som vi tyckte verkade vara mysig, vi gick in och det var den. Vi satte oss vid ett bord och beställde mat.

 

- ska vi gå till harrods efter detta? Frågade jag.

- Ja om du känner dig klar? Sa min moster.

 

Jag hade ju trotts allt hittat två toppar, ett par jeans och ett par turkosa convers så jag var nöjd.

 

- ja det gör jag. Sa jag.

- Och det finns ju massa affärer där.

 

Sen kom maten så vi började äta, jag åt bara Pasta och Mia åt nått kött och potatis. När vi var klara gick vi mot harrods, det tog cirka 20 minuter att gå dit. När vi kom fram stod jag med öppen mun.

 

- shit vad stort det är! Sa jag.

- Ja, och du ska se inuti. Sa min moster.

 

Sen traskade vi mot ingången.

__________________________________________________________________________________________________________

lång del, men vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

AWSOMEEEEE, MOREEEE :d

2011-01-22 @ 18:14:27
Postat av: elin

jättebra!

2011-01-23 @ 13:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0