Forever and Always - Del 19

Kollade upp Kenny Hamilton som Justin sa på google med. Så att vi vet vem han är imorgon på flygplatsen. Men nu ska jag fortsätta ha kul med Amanda och Frida. HEJ DÅ!

________________________________________________________________________________________________________


Ida's Perspektiv

Jag vaknade av att dörren till Amandas rum öppnades, sakta och nyvaket kollade jag upp och såg Amandas pappa. Han viskade tyst att vi var tvugna att gå upp, jag nickade och drog bort täcket och kände mig genast pigg eftersom att jag kom och tänka på att vi ska åka idag. Jag gick fram till Amandas säng och skakade lätt på henne. Hon rörde sig bara lite men vaknade inte så jag skakade mer på henne och till slut vaknade hon. Sen gick fram till tältsängen som Frida låg på. skakade på henne lätt och hon vaknade på en gång. vi gick upp åt frukost och klädde på oss. Jag tog på mig en rosa/beige tunika, vit tunika och ett par vita leggings. Jag packade ner sovkläderna och sånt i väskan sen var jag klar. Amanda och Frida sminkade sig lite också sen åkte vi mot flygplatsen. Eftersom att det var så tidigt så var vi trötta så vi sov i bilden.
Efter en timma vaknade jag av att Nisse (Amandas pappa) sa att vi var framme. Vi gick ut ur bilen och tog våra väskor sen rullade vi dom in i flygplatsen. När vi kom in tog jag fram lappen med siffrorna på som jag hade i handväskan och gick mot en kille som jobbade där. Jag berättade som det var och sen frågade han efter numret så jag sa det och han ledde oss mot en dörr. Vi sa hej då till Nisse och gick efter mannen.
- In här. sa han vänligt och öppnade en dörr.
Vi gick in där och sen kom han efter oss där inne var det en till kille och en tjej. De gjorde kontroll på oss och väskorna och sånt. Sen tog den andra killen våra rullväskor och gick iväg. Mannen gick ut med oss och han visade vägen till vår gate. när vi var framme satte vi oss på några soffor som var där.
- ni ska sitta på platserna 52, 53 och 54. sa mannen med ett leende.
- okej. svarade jag glatt.
- Vi ses sen! sa manne och började gå.
- ehm... okej. sa vi osäkert.
vi satte oss och snackade och snart var det dags att lyfta. vi gick in i flyget och letade efter våra platser. till slut hittade vi dom och satte oss. Vi snackade om massa och hade kul. vi skrattade så mycket en gång att flygvärdinnan kom och sa till oss. vi fortsatte att skojja fast tystare. Efter 3 timmar somnade Frida så jag och Amanda satte oss och snackade massa. När det hade gått 6 timmar av flygturen och det bara var 3 timmar kvar somnade jag och Amanda också.
- Ida vakna vi ska landa. Sa Frida.
Jag reste mig upp från Amandas axel som jag hade legat på. Tog tuggumi så att jag inte skulle få lock, spände fast bältet och efter en stund hade vi landat. Vi gick ut ur flyget och kom in i gate rummet. Jag kollade runt för att se vart vi skulle gå. Då fick jag syn på mannen som hade vart på flygplatsen i Sverige, jämte han stod det en lång och mörkhyad kille. Han var lik Justins livvakt, så antar att det var han. Mannen tittade mot oss och pekade sen mot oss och sa nått till Kenny.
- Där! sa jag och nickade lätt mot dom.
Vi gick fram till dom och hälsade.
- Detta är Kenny! Han kommer köra er till hotellet. Era väskor är redan i bilen så allt är fixat. Sa mannen.
Kenny log mot oss och vände sig om och vi gick efter han. Vi gick förbi några butiker som fanns på flygplatsen, Jag kollade lite smått i skylt fönsterna. När vi kom ut ur flygplatsen kollade Kenny bak och log. Han verkade vara jätte snäll. Sen kom vi till en bil och han öppnade bildörren åt oss. vi hoppade in i bilen och sen började Kenny köra. Jag kollade snabbt på klockan som fanns i bilen. Den var fyra på eftermiddagen. Konstigt att jag kände mig trött tänkte, så mycket var den ju inte. Sen kom jag på att det är 6 timmars tidsskillnad. Så den skulle vart 10 egentligen, och då skulle det inte vart konstigt. Jag tog upp min mobil och smsade Justin ''Framme nu!:)'' snabbt kände jag hur mobilen vibrerade ''ring när du är på hotellet;)''
Efter 20 minuter var vi framme vid hotellet. Kenny stannade bilen och vi hoppade ut. Han öppnade där bak och vi tog våra väskor. Sen gick vi mot hotellet. Det var fint. Vi kom in i lobbyn och Kenny gick fram och snackade med dom i reseptionen. Efter ett tag kom han tillbaka med en nyckel i handen.
- Floor 11. Sa Kenny glatt och räckte mig nycklen.
- Thanks. Sa jag med ett leende som övergick till en gäspning.
Vi gick mot hissen och Amanda tryckte på knappen med nummer 11. *ding dong* lät hissen och dörrarna öppnades vi klev ur hissen och jag kollade på nycklen.
- Leta efter nummer.. Ehm, 63. Sa jag.
Vi gick runt i hallen och letade tillslut ropade Frida lätt att hon hade hittat det. Vi gick dit och jag låste upp. Vi kom in i en liten hall och jag slängde min handväska på golvet. Satte mig på rumpan och snörade av mig skorna. Sen kollade jag runt i rummet eller som en ''mini'' lägenhet. Det fanns ett rum med en ensam säng, ett lite större rum med en dubbelsäng, ett litet kök och sen ett lite större vardagsrum. Det var fint men inte överdrivet.
- Jag sover i dubbelsängen! Sa jag.
- Jag kan sova ensam. Sa Frida.
Jag rullade in min väska i det stora sovrummet och satte mig på sängen, tog upp mobilen och ringde Justin.
- You are talking with Bieber! Sa han glatt.
- Haha, good! because it was just why I called! Sa jag och småflinade.
- which number do you have?
- 63, floor 11. you?
- 87, but floor 11 to. come to the hallway?
- okey, be there in one sec. Sa jag och la på.
Jag sa till Frida och Amanda att jag bara skulle säga hej till Justin sen gick jag ut i bara sockar ur rummet. Jag kollade först till höger sen kände jag några varma fingrar för mina ögon och det blev svart.
- Guess who? Sa en vääääääldigt bekant röst.
- I can't it's to hard! Sa jag och skrattade lite smått.
- It start with a J.
- Hmm, is it Jason? Jonas? J, J... Jesper? Sa jag frågandes.
Sen hörde jag bara ett skratt och jag kände hur Justin släppte händerna. Jag vände mig om och möttes av världens vackraste leende. Jag kollade bara i hans ögon och log. Sen kramade jag honom lätt. Vi småpratade lite sen blev det en pinsam tystnad. sen gäspade jag stort.
- I better go now, long day tomorrow and so tiered after the flight. Sa jag och blinkade mot han.
- You can bet on that! Good night sleepyhead. Sa Justin, log mot mig och gav mig en sista kram.
Jag gick in på rummet och Justin fortsatte mot sitt rum. När jag kom in låste jag dörren och sen åt vi några mackor. Sen la vi oss.
________________________________________________________________________________________________________
vad tror ni kommer hända på festen? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0