Forever and Always - Del 16

Alla hade ätit klart och vi började gå mot utgången. Jag fick ett sms och kände mig tvungen att kolla. Det var från Justin, jag log för mig själv och läste smset

_____________________________________________________________________________________________________

''Hey Ida, I'm just sitting here and thinking that we can talk on ichat instead of meeting each other, cause that's like impossible right now...'' jag log ännu mer och Amanda sa till mig att komma, jag började gå och skrev tillbaka ''Hi Justin, haha yes it's, add me *******. but in school now but we can talk 2night?'' efter en stund svarade han ''sure, before my concert, I send a mess 2 you later'' jag ställde tallriken och dom andra grejerna i diskställen och sen började vi gå mot hemvisten.

 

 

Pontus's perspektiv

jag gick i matsalen och visste att jag skulle se Ida där, jag var tvungen att säga nått till henne. Jag vi inte varför hon blev så konstig helt plötsligt. Hon kunde väl inte veta att jag gick på stan med Lisa, vi höll bara varandra i handen och fulade oss. Vi är ju väldigt bra vänner. Men hon kunde ju inte fått reda på det, hon hade ju vart i London. Jag började ta mat och funderade på vad jag skulle säga. Sen gick jag mot borden, där satt hon. Hon kollade på mig och jag öppnade munnen och skulle precis börja prata med henne men då kommer hon där Patricia och snackar med dom. Skit, jag började gå mot bordet där min klasskamrater satt, jag får träffa henne någon dag och snacka med henne. Jag åt sen kollade jag upp, Ida började gå mot utgången sen stannade hon och kollade på mobilen, hon började le stort. Hon kanske träffade en kille i London!!! Det är kanske därför hon dissade mig. Jag måste i alla fall snacka med henne....

 

Ida's perspektiv

skolan gick snabbt och när vi hade slutat gick jag och Amanda till stan, eftersom att Frida bor i stan så smsade jag bara henne och hon kom snabbt. Vi gick runt i stan, Frida hittade en tröja på JC. Sen bestämde vi oss för att gå hem till Frida, vi gick i hennes trappuppgång.

 

- Ja!!! nu kan du säga överraskningen! Sa Amanda.

- Haha, ja det kan jag ju. Sa jag och småskrattade.

- Jag hade nästan glömt den.. hehe. Sa Amanda

- jag med typ. Sa Frida.

 

Vi gick in i hennes lägenhet och hon var ensam hemma eftersom att hennes mamma jobbade. Vi satte oss i soffan.

 

- så berätta nu! Sa Frida.

- Okej men då måste jag börja berätta från början. Sa jag.

- Men okej, bara börja!!!! sa Amanda.

 

Jag berättade om att jag hade träffat Justin i gränden, när han frågade mig ifall jag ville komma på hans fest på harrods, när vi kollade på film och varje sms ifrån han och självklart samtalet på flygplatsen ifrån han. Dom satt bara med öppna munnar.

 

- WOW! Sa frida.

 

Amanda bara satt och kollade med stora ögon, sen ändrades hennes min till en frågande min.

 

- men... men vad är överraskningen? Sa hon.

- HAHA, just det ja. Jo asså han sa att jag kunde ta med mig 1 kompis så ni får göra sten sax påse om vem som ska med... sa jag med en ledsen min.

- nej du skojjar! Sa Frida.

- Nej, vi kör till tre. Sa jag.

 

Båda vände sig mot varandra och tog fram händerna.

 

- HAHA, jag skojjade bara. Han sa att jag kunde ta med 2! skrek jag nästa och log stort.

- JAAAA! Skrek Amanda.

- Fan vad kul det ska bli. Sa Frida.

- Vänta... sa jag. Vem har sagt att ni ska med? Sa jag och bara skrattade.

 

Dom började med skratta och sen ställde vi oss upp och gjorde en gruppkram. När vi stod där och kramades så fick jag ett sms ifrån...

_____________________________________________________________________________________________________
vem är det som smsar Ida tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0