Forever and Always - Del 15

När vi var framme i Sverige och hade fått väskorna och kommit ut i bilen där Mia's kille Jens var så var klockan 8, jag var rätt så trött så jag sov hela vägen hem. När jag kom hem så sa jag bara hej snabbt sen gick jag och la mig eftersom att jag skulle till skolan imorgon...

____________________________________________________________________________________________________

Nästa morgon vaknade jag av att alarmet på mobilen ringde, än en gång var det down to earth som spelades, underbart. Jag gick upp och bytte om, sen gick jag ner och åt en macka och drack ett glas juice. Gud var trött jag var. Jag gick upp och tog min ringlåda och tog ut ''Måna'' och sen satte jag på mig den på mitt finger. Sen gick jag till skolan. När jag dit kom Amanda springande mot mig och kramade mig!

- heeeeej Amanada!!! skrek jag nästan.

- Hej älskade Ida! Skrek hon!

 

Sen släppte vi varandra och gick mot mitt skåp, jag la in mina grejer och tog min datorväska på axlen.

 

- vad är överraskningen??? sa Amanda med stora ögon så att dom nästa ploppade ut.

- Haha det får du veta sen efter skolan, Frida måste vara med också. Sa jag och blinkade mot henne.

. Men... okej. Sa hon lite besviket.

 

Vi gick in i klassrummet och dagen var precis som vanligt, vi hade klasstid sen matte sen skulle vi ha lunch.

 

- fan Amanda, vi har lunch samtidigt som Pontus idag... sa jag.

- Ja men skit i han, bara ignorera han! Okej? Sa hon.

- Okej! Sa jag.

 

Jag kollade på henne, hon log ett uppmuntrande leende och vi började gå mot matsalen. När vi kom in tog vi lite mat, det var köttbullar och makaroner, helt okej mat alltså. Sen satte vi oss vid ett bord, Amanda hämtade kniv och gaffel och jag två glas med mjölk, en grej som vi alltid gör för att det ska gå snabbare. Vi satt där sen såg jag att någon tittade på mig i ögonvrån. Jag tittade dit och såg att Pontus kollade på mig, han var några meter ifrån och han skulle precis öppna munnen.

 

- hej! Jag kan sitta här va? Sa Patricia.

 

Jag kollade snabbt på henne och hon kollade frågande på oss.

 

- klart du kan! Sa jag och log mot henne.

 

Hon är en tjej i klassen som jag och Amanda är med då och då. Jag vände mig och om såg att Pontus var med ryggen mot mig, han gick och satte sig med sina vänner. Yes, nu slapp jag han tänkte jag. Vi åt lite av vår mat, jag började tänka på Justin, undra vad han gör nu? Alla hade ätit klart och vi började gå mot utgången. Jag fick ett sms och kände mig tvungen att kolla. Det var från Justin, jag log automatiskt för mig själv och läste smset.

____________________________________________________________________________________________________
vad tror ni Justin har skrivit till henne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0