Forever and Always - Del 12

- okey,

but have you talked to your mum?

- Yes, it was okey.

- good, but now I have another question

- what?

_______________________________________________________________________________________________________

 


 

- do you want to come to my hotel and watch a movie or something?

- Uhm, let me ask.

 

Jag tog telefonen från örat och frågade om det var okej det tyckte Mia för hon hade hört att dom hade massage på hotellet och hon ville pröva det. Jag tog tillbaka telefonen mot örat.

 

- yes, it was okey. Sa jag.

- Okey, come to the hotel Luxury, to the top floor . Sa Justin.

- Okey, see you there! Bye

- bye!

 

Jag la på och orkade verkligen inte fixa mig, jag sa hejdå till min moster som höll på att fixa sig till massagen och jag snörade på mig mina vita converse och drog på mig min skinnjacka sen gick jag ner till receptionen och sa att jag ville ha en taxi. Dom ringde efter en taxi och efter fem minuter kom taxin. Jag gick ut och sa att jag vill åka till Luxury. När jag var framme betalade jag, sen gick jag ut och såg hur fint det var. Shit! Var det ända jag tänkte och så kommer jag här som värsta uteliggaren... jag gick in i receptionen och frågade vart hissarna låg, receptionisten pekade åt ett håll så jag gick ditåt. Det fanns 14 vårningar, jag tryckte på 14 och åkte uppåt. När hissdörren öppnades stod han där. Helt perfekt och väntade.

 

- hello! Sa han och log.

- Hi! sa jag.

 

Han gick emot mig och gav mig en kram, sen gick vi mot hans rum. När vi kom in så var det så otroligt fint! Kunde inte tro mina ögon! Jag tog av mig min jacka och mina skor sen gick jag efter han. I rummet stod det en soffa och en stor TV.

 

- witch movie? Frågade han

 

han höll upp ''the hangover'' och ''halloween'' jag började genast tänka på Pontus. Fan!

 

- The hangover! Sa jag snabbt.

- okey. Don't you like horror movies? because I got a hand that you can use. Sa han och blinkade med ögat.

- Yes I do, but not ''halloween''. svarade jag och log generat åt det sista han sa.

 

Han gick emot TV och satte i skivan i DVDn. Sen gick han och satte sig i soffan och slog med handen på soffan jämte han som ''kom sätt dig här'' jag gick och satte mig jämte han och så började vi kolla på filmen. Det var ju en komedi så vi skrattade då och då. Den var faktiskt riktigt bra! När den var slut var klockan 7. vi började snacka lite. Han frågade lite om Sverige och min familj mm. Vi lärde känna varandra helt enkelt. Sen ringde min mobil, det var min moster.

 

- hej. Sa jag.

- Hej, när kommer du tillbaka? Frågade hon.

- Ehm.. hur mycket är klockan?

- Den är... 9.

 

ojdå, har vi snackat så länge.

 

- okej men jag börjar gå nu, det var inte så långt och jag tror jag kommer ihåg vägen. Känner för att bara gå lite. Sa jag.

- Okej, ses snart då. Hej då.

- Hej då!

 

Jag reste mig upp och sa att jag var tvungen att gå. Han följde mig till dörren, jag tog på mig min jacka och snörade mina skor. Sen gav han mig en kram och sa att han skulle höra av sig. När jag kom till hissen tryckte jag på ettan. Denna dagen kommer jag aldrig glömma!

 

På vägen till hotellet tänkte jag på Pontus, varför var det just den filmen han hade. JÄVLA PONTUS! Jag var lite osäker på vägen men till slut kom jag fram till hotellet. Jag åkte hissen upp och gick in på rummet hälsade på min moster och frågade henne hur massagen var, sen satte jag mig vid datan. Självklart ska Pontus skriva till mig, ''hej gumman'' hur kan han! ''har inte lust att snacka med dig just nu!'' han svarade ''varför?'' jag svarade inte utan kollade om någon utav mina vänner var inne och Maja och Frida var inne jag skrev till dom direkt på facebook ''LOGGA IN PÅ SKYPE NU!!!'' jag själv loggade också in och efter ett tag var Maja och Frida inne, jag ringde dom.

 

- HEJ, NI VET INTE VEM JAG TRÄFFADE IDAG?!?!?!?!? skrek jag nästan.

- Nej vem då??? sa dom båda.

- Justin Bieber! Sa jag.

- Haha, kul Ida. Sa frida.

- Jag är seriös, jag kom nyss hem från hans hotell. Han frågade om jag ville kolla på film med han!

- Inte ett dugg kul... sa Maja.

- Okej, det kanske inte låter så trovärdigt men det är sant! Jag svär på allt. Sa jag.

- Okej, vart träffade du honom? Sa Frida och lät mer intresserad.

- Vi tar det när jag kommer hem på måndag, måste dra nu okej? Sa jag.

- Okej, hej då! Sa dom.

- Hej då tjejer!

 

Jag la på och sen gick jag in på twitter, jag kollade om Justin hade skrivit nått. Det hade han. Han hade skrivit ''Just watch ''The hangover'' and talk with a new friend! #GoodDay'' haha, tänk att jag hade kollat på film med Justin Bieber.

_______________________________________________________________________________________________________

skriv vad ni tycker om novellen än så länge! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0