Forever and Always - Del 1

Vaknade av att alarmet på mobilen lät, Justin Bieber – down to earth spelades. Jag snoozade till kvart i 7 sen gick jag ner och åt frukost. Gick upp och klädde på mig kläder sen borstade jag snabbt tänderna sen var det bara att traska iväg på skolan. På vägen mötte jag Felix, min bästa killkompis, vi blev vänner genom att hans bror och min bror började i samma klass när dom flyttade hit till lilla Falkenberg. Vi hade följe till skolan och snackade om olika saker. När vi kom till skolan gick han till sin hemvist och jag till min, även ifall vi går i samma hemvist så hade vi klassrummen på 2 helt olika ställen eftersom att han var ett år yngre än mig.

 

Började med klasstid sen hade vi Matte sen hade vi lunch, åt som vanligt med min bästa kompis Amanda. När vi var i matsalen hade jag rast samtidigt som en sjukt snygg kille som jag hade vart med i sommars men blev dock inget fast att båda kände något för varandra. Jag kände hur han satt och kollade på mig, jag kollade mot honom och log, han log tillbaka, gud vilket perfekt leende tänkte jag för mig själv och hans bruna hår låg precis exakt som det skulle sedan började jag äta igen.

 

Sen hade vi No och sista lektionen Svenska, eftersom att Svenska läraren skulle på ett möte så fick vi håltimma men en Läxa, vi skulle skriva om oss, allt mellan himmel och jord. När jag kom hem satte jag mig framför datorn och funderade lite på hur jag skulle skriva det och vad jag skulle skriva, jag valde att skriva det som ett fakta papper om mig.

 

Namn: Ida Cline Marie Johansson


Född : 15 Mars 1995


Mamma : Lotta Sandberg (har vart med i en bilolycka, har svåra skador sen dess, arbetslös)


Pappa : Johnny Johansson (arbetslös, bor lite längre ut på landet) (mamma och pappa skilda, träffar aldrig pappa)


Syskon : Tobbe 21 , Mikael 19 och Elin 8.


Bor : Sverige , Falkenberg.


Hår : brunt, rakt och till midjan exakt.


Ögon : Bruna kastanj färgade ögon med långa mörka ögonfransar.


Rädsla : MÖRKER !


Om jag blir arg/ledsen : låser jag snabbt in mig på toaletten. Tar kanske en lång dusch. Känner mig säker på toaletten.


Glädje : vänner och musik !


Kärlek : har inte haft någon riktig kärlek än.


Kropp : smal, men inte överdrivet. Smala ben.


Favorit artister : Justin Bieber, Rihanna, Beyonce (vart på konsert) och Chris Brown.


Bästa vänner : Amanada, känt sen jag vi började i samma klass i 0:an, går fortfarande i samma klass.

Frida, känt hela livet, har ingen pappa och nu har hennes mamma en ny kille.

Maja : kännt hela livet eftersom att hon är min kusin!

Fatbardha : hon som har riktig bieber fever utav av mina vänner.

Patricia: går i min klass, brukar vara ibland.


Framtida planer : flytta till USA, vill verkligen inte bo i Sverige.


Sporter : Fotboll , har gått i Pingis. spelar gitarr, inte hos någon men lär mig själv.


Annat : väldigt nära min släkt, alltså om jag inte har nått att göra så kan jag sticka till min moster Mia och bara vara där och leka med min 2 små kusiner. Amanda och Frida har jag fått så att dom gillar Justin Bieber lite. Jag ska till London den 17de Februari med min moster som även är min gudmor eftersom att jag tog konfirmationen året innan det och jag fick det då utav henne. Jag, Frida och Amanda ska på Rihanna den 1:a November och ska bo hemma hos Fridas kusin när vi är i Stockholm. Jag har en låda där jag sparar saker som påminner mig om en bra dag T.ex. ett brev som bästa kompis skrev till mig, Beyonce biljett mm. Ingen vet att den lådan finns förutom jag.


Löftering : Har en ''löfte ring'', när jag har på mig den får jag inte ha sex! Jag måste ha den tills jag är 16 år, sen får jag se hur länge jag känner mig mogen. Jag har på mig den inprincip hela tiden förutom om jag ska någon stans som det kan vara lätt att tappa bort den på. Den är i äkta guld. Min mormor dog och då tog dom hennes förlovningsring och smälte ner den och min mamma och hennes syskon fick en grej som var formad som en tår som dom kan ha i ett halsband. Sen när min morfar dog så tog dom hans förlovnings ring och smälte ner den så fick jag, min kusin (som är lika gammal som mig), min lillasyster och min lilla kusin guldringar, eftersom att vi är dom ända barnbarnen som är tjejer. Ringarna är smala men väldigt fina tycker jag. Jag bestämde mig för att ha en löfte ring när jag var 7 år, fast då hade jag bara en plast ring som jag hade fått i en automat. Men sen när morfar dog när jag var 14 år så bestämde jag mig för att ha den guld ringen istället. Jag kallar min Måna, lite töntigt. Men min mormor hette måna och jag var bara 8 månader när hon dog så då känns det som att jag har med mig henne när jag går med den. Har jag guldringen på ringfingret så är det en löfte ring men jag vill ju ha den efter jag har haft ex men då får jag inte ha den på ringfingret.

 

Kände mig klar så, jag gick in på FirstClass och skickade den till ''Lena Larsson''. Sen gick jag ner och åt en macka, gick upp på mitt rum igen och satte mig vid facebook snackade lite med Amanada och Patricia i min klass. Snackade med Frida och Robert på skype. Sen twittrade jag ''so tired, gonna sleep now #gnite and #Pray'' sen stängde jag ner datorn och la mig ner i sängen blundade och somnade snabbt...

______________________________________________________________________________________________________
Ingen skulle ju såklart inte skrivit om så ''personliga'' grejer på en uppsats, men det är bara för att ni ska få veta mer henne:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt bra :D

2011-01-17 @ 20:19:38
Postat av: Anonym

Otroligt bra

2011-01-17 @ 20:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0