Forever and Always - Del 27

Jag kan inte tro att detta händer mig och Justin kommer vara här den 14de och då har vi som en tradition i Falkenberg. Inte den roligaste men alla gör det ändå. Det är som en tipspromenad, tråkigt men som sagt var, alla är där och gör det. Imorgon ska jag i alla fall gå till Grand hotell och boka ett hotellrum till Justin.
__________________________________________________________________________________________________________
9 dagar har nu gått och jag bokade rum åt Justin, jag hade inte en aning om vad för rum jag skulle boka eller på vilket namn, men det blev ett enkelt rum och det fick bli på mitt namn. Jag kunde jag inte gå in där och säga att jag skulle skriva upp det på JUSTIN BIEBER! Haha. Jag har smsat lite med Justin dessa dagarna annars har jag vart med Frida, Amanda, Robert och Freddy väldigt mycket, Jag har också dushat och spelat gitarr ovanligt mycket, velat ha lite ensam tid helt enkelt. Annars har det inte hänt så mycket, skolan har vart som vanligt. Pontus har jag också börjat sakna. Men han kommer hem på Söndag och kommer vara här på tipspromenade, YES!
Nu ligger jag iallafall i min säng och imorgon är det Lördag, vilket betyder att jag ska åka till Göteborg för att möta upp Justin, tågbiljetter har jag redan fixat till både han och mig. Han ska ta en taxi från landvettet in till stan där vi ska ses.
Åhh, jag är typ inte trött, Jag tog upp min vita macbook. Öppnade locket och som bakgrundbild hade jag ett litet schema över den närmaste veckan.
Jag kollade snabbt igenom det, gött att vi är lediga från skolan, på Måndagen är det för att det en tradionell dag i Falkenberg, det är som en röd dag här. På min födelsedag är vi lediga för att det är studiedag och då tyckte skolan att var onödigt att gå hela veckan så vi får ledigt, rätt gött ändå. När jag frågade mamma om Justin kunde följa med på släktträffen trodde hon inte sina öron. Hon var lite osäker på det men gick med på det. Jag kollade facebook lite, gick in på Pontus profil... Gud vad han är snygg! Jag kände snabbt att tröttheten tog över och ögonen orkade snart inte vara uppe längre. Jag stängde ner datorn och la mig till rätta.
Justin's Perspektiv

- Justin du får gå upp nu! Hörde jag mamma viska lugnt i mitt öra.
var hon tvungen att väcka mig? Jag som hade en dröm om Ida.. vänta nu, Ida? ja Ida var det, hmm. Bra var den iallafall.
- Ja.. Sa jag och gick segt upp.
- Det står frukost där nere.
- okej.
- Ska jag köra dig till flygplatsen?
- Ja tack, gå ut nu.
Mamma gick ut och jag gick på toa. Sen gick jag ner och åt frukost. Snabbt fick jag i mig ägg och baconen som mamma hade lagat sen sprang jag upp på toa och borstade tänderna. Medans jag stod där tänkte jag på min dröm, fast jag i för sig drömt mycket om Ida sen hon var här.
- Justin skynda dig nu! skrek mamma nerifrån.
Jag slängde på mig lite kläder och sen gick jag ner. Jag drog min väska ut mot bilen och sen slängde jag in den i bilen. Både jag och mamma hoppade in i bilen och mamma började köra.
- Jag förstår inte varför du ska göra detta egentligen? Sa mamma.
- Men.. Ehm. Jag vill bara se hur hon har det där hon bor. Och sen så.. eller nej.
- Vadå?
- Hon behandlar mig inte som alla andra fans, det känns som att.. Ah jag vet inte men typ som att hon vill lära känna mig, mig. Inte Justin Bieber som är känd.
- Jag förstår.. Men du måste ringa varje dag och sånt. Detta är första gången du åker någonstans själv. Du måste vara försiktig. Okej?
- Ja mamma, det är lugnt. Jag är trots allt 17 år nu. Sa jag och skrattade lite.
Mamma skrattade lite också. Sen var vi framme vid flygplatsen.
Ida's Perspektiv
Förmiddagen gick fort och jag hade bytat om. Jag tog ett par svarta jeans, svart tunika och ett halsband med kors på. Tåget till Göteborg skulle gå 12.21 och jag kände att jag började få lite brottom. Jag bad mamma köra mig och det kunde hon. Jag tog på mig min kappa och min svarta handväska och sen körde vi iväg mot stationen.
_________________________________________________________________________________________________________
vad kommer hända nu när Justin äntligen har kommit till Ida?
kommer det hända något mellan dom eller kommer dom fortsätta vara vänner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0