Forever and Always - Del 25

Jag reste mig nyvaket upp och jag helt segt ut ur deras rum med Amanda och Frida bakom mig, jag hörde hur de sa hej då men jag orkade inte. Jag tog upp nyklen till vårat rum och låste upp. Sen gick jag och la mig i sängen och somnade med en gång.
_________________________________________________________________________________________________________
Nästa dag vaknade jag utav att det knackade på dörren. Segt gick jag upp och öppnade dörren där stod Selena.
- hej? Sa jag chockat.
- ojsan. Jag gick fel men hej! Sa hon trevligt.
- Okej haha, hej då. Sa jag och log.
Hon vände sig om och jag stängde dörren. ehm okej? var det ända jag tänkte. Hon skulle väl till Justin. Värkade som att de var igår med eftersom att de satt och snackade om henne igår på donken. Men hon var ju så otrevlig på festen och nu trevlig? Jaja, med mina fötter släpandes efter mig gick jag in i sovrummet igen och slängde mig i sängen. Amanda hade spridit ut sig över nästan hela sägen så jag la mig mot nattduksbordet och kollade runt i rummet. Efter en stund tog jag upp mobilen och kollade vad klockan var, kvart över 12. Oj undra när vi måste checka ut.
Jag reste snabbt på mig och gick ut till ''vardagsrummet'' för att se ifall jag hittade något papper eller nått som det stod på när man skulle checka ut.. Men självklart så fanns det inte det. Jag ringde snabbt till Justin, efter några toner svarade han.
- Justin här. Sa han.
- Hej Justin, kan du kommer över snabbt bara? Sa jag.
- Kommer om 1 minut.. Sa han och la på.
Fräsht att jag har på mig samma kläder som igår.. Jag satte snabbt på mig en tjocktröja över bara och snart stod Justin i hallen med mig.
- Jo jag undrade bara när vi skulle checka ut.. Sa jag generat.
- Haha, ni har rummet till imorgon egentligen så det är nog lugnt.
- Ja men dåså, haha. Sa jag och flinade lite smått. Men det var inget mer.. La jag sen till.
- Men jag vill säga en sak också.. Sa han och kollade in i mina ögon.
- Jaha vadå?
- Jo jag har tänkt lite och skulle det var okej ifall jag kom till dig till din födelsedag och var i din stad i några dagar och bara hängde lite med dig?
Wow, det där hade jag inte förväntat mig..
Justin's Perspektiv
Jag låg vaken lite inatt och tänkte på att jag vill träffa Ida mer. Hon är schyst, söt och sånt, och när jag är med henne får jag en konstig känsla i magen, det är en bra konstig känsla. Men är jag med henne så kanske jag får reda på vad det är för bra konstig känsla...
- Och jag vill göra det här för ett fan. Jag menar hur ofta får jag chansen till sånt. Jag är ändå ledig också.. Sa jag och ljög lite om det första.
Ida stod bara chockad med öppen mun. Sen kramade hon mig, jag bara stod där men snart så kramade jag tillbaka.
- Jag vet inte varför du gör detta för mig, men jag ser fram emot det. Sa Ida och släppte mig och log stort.
- Haha, jag med. Men måste gå nu.. Selena väntar. Sa jag och blinkade.
- Okej, Hej då. Sa hon och log ett underbart leende.
Ida's perspektiv
Ojdå.. shit, det ska bli så kul att visa honom lilla Falkenberg. Men jag var fortfarande lite chockad. Hmm... Jag gick och väckte Frida och Amanda. Vi fixade lite frukost som vi snabbt åt upp och sen fixade vi oss. Jag tog på mig ett par svarta jeans, ett vitt oversize linne, ett svart korshalsband och ett par svarta klackskor. Håret la jag bara på ena sidan och lät det vara lite lockigt.
- Så vad ska vi göra? Vi har ju inte så brottom precis.. Sa jag när vi var klara.
- Vi kan ta kort? Sa Amanda.
- Jaaa! det gör vi. Sa Frida.
Jag hämtade snabbt min kamera och så tog vi MASSA kort.
- Ska vi börja packa och sånt eller? Flyget går om 4 timmer. Sa jag.
- mm, det är väl bäst så.. Sa Amanda.
och så packade vi och städade. När det hade gått 1 timme var vi klara och vi gick ner och checkade ut. Sen bad vi om en taxi och den kom på 10 minuter. När vi var framme vid flygplatsen så antog jag att vi skulle göra samma sak nu som vi gjorde när vi flög hit. Så vi gick fram till en som jobbade där och jag berättade samma gamla visa igen och sa siffrorna som jag fortfarande hade i min handväska. Och det stämde. Vi fick gå till ett ungefär likadant rum som i Sverige och de kollade oss och sen fick vi gå till gaten.
- Ska vi köpa nått som vi kan ha på flyget? Frågade Frida.
- Ja det gör vi! Svarade Amanda snabbt.
Vi gick till en liten butik som fanns där och köpte varsin klar sallad och dricka. Sen var det dags att flyga. Vi åt och kollade på film. Vi spelade också ensamma kort. Frida snackade väldigt mycket om hur hon saknade Filip, haha. När vi landade och kom ut ur flygplatsen var det hur kallt som helst. Det hade snöat på nytt, jag HATAR snö! Det är bara kul ibland. Vi kollade runt lite och sen såg vi Amandas pappa, vi gick fram till honom och lastade in väskorna i bilen sen började han köra hemåt. Jag kände hur trött jag var i bilen så jag somnade.
- Ida, vi är framme hos dig nu.. Sa Amanda lugnt.
Jag kollade upp och såg att vi stod utanför det lilla radhuset. Jag gick ut och tackade för skjutsen och sen rullade jag väskan upp för den lilla ''backen'' sen gick jag in.
- Jag är hemma! ropade jag så högt jag orkade.
- Hej gumman. Sa mamma från vardagsrummet.
Jag gick in och hälsade och sen gick jag upp och slängde mig i min sköna, mjuka säng och somnade på en gång.
Nästa morgon
När jag vaknade kollade jag på mobilen, 11. Jag kände för att ta en dusch så det gjorde jag och sen gick jag ner och åt frukost. Efter frukosten bestämde jag mig för att ladda över bilderna som vi tog igår. Jag kom på att jag inte hade laddat över bilderna från London till datan. Jag tog min systemkamera och kopplade sladden mellan datorn och kameran. Sen laddade jag över alla bilder. Sen kollade jag kolla på dem. Jag började med dem nyaste. I slutet kom bilden på mig och Justin när vi var i gränden, första gången vi träffades..
På bilden stod han med armen runt mig, han kollade på mig och log. Den sekunden kommer jag aldrig glömma. Jag kollade igenom resten av bilderna och sen packade jag upp resväskan. Jag hade på lite musik på datan. Sen ringde min mobil.
- Hej det är Ida. Sa jag.
- Hej, det är Justin.
- hejsan!
- Jag har snackat med mamma. Och hon tyckte att det var en bra idé. Du kan boka upp dig från den 12de till den 16de eller jag åker tidigt den 17de. okej?
oj, skulle han vara här 5 dagar.. Det var ju bättre än vad jag trodde.
- Ja det är klart! vill du att jag ska boka hotell till dig?
- Ja det blir väl bäst så. haha.
- Då gör jag det!
- Bra, men vi hörs. Hej då.
- Hej då.
Jag kan inte tro att detta händer mig och Justin kommer vara här den 14de och då har vi som en tradition i Falkenberg. Inte den roligaste men alla gör det ändå. Det är som en tipspromenad, tråkigt men som sagt var, alla är där och gör det. Imorgon ska jag i alla fall gå till Grand hotell och boka ett hotellrum till Justin.
_________________________________________________________________________________________________________
Nästa del kommer det vara lite snabbspolning och Justin kommer till Ida. Vad kommer hända tror ni? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0