Forever and Always - Del 20

Jag gick in på rummet och Justin fortsatte mot sitt rum. När jag kom in låste jag dörren och sen åt vi några mackor. Sen la vi oss.
________________________________________________________________________________________________________
Jag vaknade av att ljuset lös genom gardirnerna och jag sträckte på mig. Kollade på mobilen, den var 11 på morgon. Sakta gick jag upp för att inte väcka Amanda. Idag är det Justins fest. Skulle bli så kul. Jag vet inte hur jag ska tacka Justin. Jag gick in i vardagsrummet och satte mig i soffan. Där satt jag en stund och bara funderade, sen bestämde jag mig för att beställa upp lite frukost till oss. Jag ringde till room service och beställde upp lite mat och efter en stund knackade det på dörren. Jag öppnade och där stod det en kvinna med en rullvagn. Hon rullade in den och jag tackade sen gick hon ut igen. Jag visste inte vad det var eftersom att jag bara sa frukost och att det inte spelade någon om vad det var till dom. jag öppnade locket.
- God morgon. Sa Frida och jag vände mig om.
- Jaså du är uppe? Sa jag och skrattade lite.
- haha ja, Vad har du där? Frågade Frida och sträckte lite på sig för att se över min axel.
- Hmm.. Sa jag och kollade på tallriken. Ägg och bacon och pannkakor. passar det damen? Sa jag överdrivet vänligt.
- Det passar så bra så. Sa Frida malligt.
Vi gick in i sovrummet där Amanda fortfarande låg och sov och hoppade i sängen och skrek att hon skulle vakna. Tillslut fick vi upp henne och alla satt vi matbordet och åt av den goda frukosten. eller middagen kanske man ska säga eftersom att klockan var 12. När vi var klara ställde vi dem tomma tallrikarna på diskbänken.
- Vad ska vi göra idag då? Sa Amanda.
- Ehm, festen kanske? Sa jag med en röst som om hon vore dum i huvudet. haha nej men jag förstår vad du menar.. Vi kan kolla på film så är vi pigga till ikväll. La jag sen till.
- Det tycker jag med. Sa Frida.
- Jag med. Petade Amanda in.
Vi satte på ''13 snart 30'' en bit in i filmen fick jag ett sms ''Party: Basement 20.00 ;)'' från Justin. Jag svarade ''Roof now.. ;)''. Sen reste jag mig upp.
- Jag ska bara gå och snacka lite med Justin. Sa jag.
- Aha. Sa dom både och var helt inne i filmen.
Eftersom att jag hade pyjamas på mig så gick jag in i rummet och satte på mig ett par mjukisbyxor och ett vitt linne på mig. Tog det lilla paketet med grått svart omslag och rosa band runt och la det i byxfickorna. Sen gick jag ut och gick mot hissen. När jag framme vid den tryckte jag på knappen som började lysa vitt. Jag kollade på vilken våning hissen var på, det stod ett stort R. Antar att det står för ''roof'' efter en stund gick jag in i hissen och trycket på knappen med ett r på. *ding dong*, hissdörrarna öppnades och jag gick ut. Justin satt där lutad mot kanten. Han kollade mot mig och log, jag log tillbaka coh gick och satte mig brevid honom.
- Happy birthday Justin!!! Sa jag och honom en kram.
- thanks cutie. Sa Justin och kramade tillbaks.
Jag kände glädjen inombords och jag log stort. Sen tog jag ut paketet och räckte Justin det.
- Here you go! Sa jag glatt.
- But you didn't need to. Sa Justin.
- Are you kidding with me? You invite me to your Party and I can't buy you a present? Sa jag underligt.
- Well... Thank you Ida.
- Open it. Sa jag ivrigt.
Han började dra bort snöret och sen pappret. Nu såg man den svarta asken. Han öppnade den och jag kollade på honom. Han fick ett leende på läpparna.
- Help me put it on! Sa Justin.
Jag tog upp det silvriga armbandet och Justin sträckte ut armen. Sakta tog jag det under hans arm och drog ändarna mot varandra sen knäppte jag det. Precis när jag hade knäppt det kollade jag upp mot Justin och han satt och kollade på mig. Jag kollade rakt in i hans ögon och log lite smått. Vi satt där och bara kollade in i varandras ögon tills min mobil vibrerade, jag tog upp den ur fickan och svarade.
- ja? Sa jag.
- Vart tog du vägen? Sa Amanda.
- Jag sa ju att jag bara skulle träffa Justin snabbt. haha. Sa jag och började fnittrade.
- Haha okej, men ses snart då.
Jag tryckte på den röda luren och la ner mobilen igen. Jag reste mig upp.
- Do you need to go? Sa Justin med en undrande blick.
- No, but you need Justin. You have a party soon. Sa jag, blinkade mot han och log lite smått.
- haha, you are right. Sa Justin och log.
Jag sträckte ut handen mot han och han drog sig upp. Sen gick vi in i hissen och åkte till våran vårning.
- See you soon. Sa jag till Justin när jag kom till min dörr.
- yes.
- And again, happy birthday! Sa jag och gav han en kram sen gick jag in på hotellrummet.
Känns skönt att få ha snackat med han själv, tror inte jag kommer kunna snacka med han ikväll. Det kommer nog vara väldigt mycket folk.
________________________________________________________________________________________________________
Nästa del är Festen (den delen kommer vara lång) + att jag börjar med att skriva svenska hela tiden! mycket enklare så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0